...en weer is het aftellen begonnen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu ...en weer is het aftellen begonnen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu

...en weer is het aftellen begonnen

Blijf op de hoogte en volg Wilma

07 Januari 2015 | Thailand, Kanchanaburi



Ik ben nog in Chiang Mai en wilde dit gebruiken als basis voor wat dagtrips naar Doi Suthep, de top van Doi Ithanon en Chiang Rai. Maandagavond naar de nightmarket geweest waar iedereen natuurlijk ' a special price for you' heeft.
Gisteren naar Suthep geweest waar iedereen erg enthousiast over is....en ik denk : alweer een tempel! Het uitzicht over de stad was vanwege heiigheid ook niet indrukwekkend. In de cab er naartoe is het gemakkelijk mensen ontmoeten. Een van de medereizigers was Ram, een Indiër die al 20 jaar in Duitsland woont en werkt (kankeronderzoek). Eenmaal terug in Chiang Mai liep ik m weer tegen het lijf en zijn we samen wat gaan eten in een Indiaas restaurant. Wel gezellig, maar het verkeer is hinderlijk aanwezig in stank en herrie en Ram is soms moeilijk verstaanbaar. Einde van de middag voelde ik me echt moe van de herrie en ben terug gegaan naar mijn guesthouse. Als je niet een totaal georganiseerde tour wil doen dan moet je veelal zelf op pad voor je tickets, dus na een uurtje ' niks' besloot ik ri busstation te gaan voor een ticket Chiang Rai voor vandaag. Weer half uur de stank en herrie in en einde van het verhaal is dat er tickets beschikbaar waren voor 9.30 en terugreis om 17.15, en de reis duurt 3,5 u, dus totaal 7 uur reizen om 4 u daar te kunnen zijn....vervoer van guesthouse naar busstation nog niet meegeteld. De White Temple moet echter wel indrukwekkend zijn...ik kan natuurlijk ook een enkeltje nemen.
Even weet ik het allemaal niet meer zo...wat wil ik hier nog in het noorden deze laatste dagen, is het de moeite waard? Het enige wat ik weet is dat ik me echt veel beter voel in de stilte/natuur dan in de stad en dat ik me nu op het eind van deze dag overprikkeld voel.

Eenmaal terug in Chiang mai met ticket in my pocket voor 144 baht ( nog geen 3,75€) duik ik even een pub in, met prettig herkenbare muziek die het geluid van het verkeer buitensluit, bestel een Chiang Beer en laat het maar even voor wat het is....
En nu woensdagochtend, nog steeds met ticket in my pocket, inmiddels zelfs twee! Een is die ik niet ga gebruiken naar C. Rai en de ander is van de nachttrein richting Bangkok.
Mijn plan is helder. Ik wil ook niet Bangkok zijn, maar als ik daar aankom morgenochtend om half 7 dan neem ik een volgende trein naar Kanchanaburi. Daar is de Birma spoorlijn, river Kwai, Ezaran National Park, olifanten, dus nog genoeg om mijn laatste dagen in Thailand goed in te vullen...



  • 07 Januari 2015 - 09:52

    Wilhelmien:

    Veel plezier Wilma.....gewoon lekker de natuur in!

  • 07 Januari 2015 - 17:57

    Tineke Mols:

    Ha. Dat komt dan helemaal goed. Geniet van je laatste dagen. XX

  • 07 Januari 2015 - 18:30

    Lianne:


    Hoi,
    Nationaal park, river Kwai, olifanten.. klinkt niet als tempels. Hopelijk kun je nog een paar dagen de natuur en de stilte in.

    Liefs Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Lang genoeg gedroomd over reizen over de wereld, vrijheid, genieten, ontmoeten....ik trek de stoute schoenen nu echt aan, pak mijn rugzak en ga naar Thailand. Een veilig en vriendelijk land voor een 'groentje' heb ik me laten vertellen! Ik zal het gaan ervaren. Ik hoef niet alle highlights te zien, niet te bakken op de stranden. Ik wil gaan kijken met het hart en zie wel waar me dat brengt. Uiteraard heb ik wel wat plannen. Eerst uiteraard een paar dagen Bangkok. Maar dan? Nachttrein naar Chiang Mai, naar Pai, naar Isan....??? Ook veel groen, veel wandelen. Oud en Nieuw in Thailand, een maand zonder kinderen, alleen én met veel backpackers...ik ben benieuwd wat ik in mezelf tegen zal gaan komen!?

Actief sinds 06 Dec. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5871

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 13 Januari 2015

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: