Beautiful caving - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu Beautiful caving - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu

Beautiful caving

Blijf op de hoogte en volg Wilma

03 Januari 2015 | Thailand, Phangnga

Ik zit er helemaal doorheen, maar dan in positieve zin. Een daytrek in the wilderness and caves. Vallend en struikelend over smalle, gladde paadjes door de jungle, warm, vreemde planten en vruchten ruikend en proevend, maar ook bekende zoals de pelpinda.

Drie compleet verschillende grotten, een met veel fossielen, en één met indrukwekkend mooie druipsteensculpturen, maar beiden ook met veel spannend klimwerk, glad en zonder touwen of aangelegde paadjes.
En één met een waterval. En om dat te kunnen zien moesten we op handen en voeten, met de beweging van borstcrawl door muddy water door nauwe, lage gangen. Lekker fris, maar een modderbad blijft een modderbad. Het was echt afzien, maar het was echt erg de moeite waard!

Al bij al was dit heerlijk na de dagen in Pai. Na mijn vierdaagse bezoek aan het klooster ben ik teruggegaan naar Pai omdat ik mijn backpack bij Harry,
(officieel Hendrik) de Canadian farang met zijn roots in Denekamp achtergelaten had. En omdat het zo moeilijk was slaapplek te vinden met oudjaar en ik inmiddels daar meer mensen kende ben ik in Pai gebleven.
De dagen rondom oud/nieuw heeft H me veel van de omgeving laten zien. Ook heerlijk door de rivier gesjouwd, maar na dagen met dezelfde mensen optrekken, veel eten en drinken, elke avond in pub, was het ook echt wel weer genoeg. Bovendien was H ook iemand die over alles in de wereld een mening heeft en hier graag over boomt.

Dit is dan echt een supermooie afwisseling.
Even geen denkwerk nu, maar alleen fysieke inspanning.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Lang genoeg gedroomd over reizen over de wereld, vrijheid, genieten, ontmoeten....ik trek de stoute schoenen nu echt aan, pak mijn rugzak en ga naar Thailand. Een veilig en vriendelijk land voor een 'groentje' heb ik me laten vertellen! Ik zal het gaan ervaren. Ik hoef niet alle highlights te zien, niet te bakken op de stranden. Ik wil gaan kijken met het hart en zie wel waar me dat brengt. Uiteraard heb ik wel wat plannen. Eerst uiteraard een paar dagen Bangkok. Maar dan? Nachttrein naar Chiang Mai, naar Pai, naar Isan....??? Ook veel groen, veel wandelen. Oud en Nieuw in Thailand, een maand zonder kinderen, alleen én met veel backpackers...ik ben benieuwd wat ik in mezelf tegen zal gaan komen!?

Actief sinds 06 Dec. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 5859

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 13 Januari 2015

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: