Terug in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu Terug in Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wilma Versleeuwen - WaarBenJij.nu

Terug in Pai

Blijf op de hoogte en volg Wilma

30 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Een aantal dagen niets van me gehoord...even bijpraten dus!
Na mijn kopje koffie en ontbijt in Pai liep ik richting tourist office en passeerde werkelijk het prototype 'ouwe hippie' ...ik vond ' m wel de moeite waard voor een foto om te kunnen laten zien waarom ik me toch niet echt thuisvoelde in Pai. Het is too much.
Dus ik gewoon vragen, wat uiteraard wedervragen geeft. Korte samenvatting van wat volgt...kopje Roselle tea, nog wat mensen die aanschuiven, allemaal in Pai wonend met allerlei tips en ervaringen. Op het moment dat ik besluit dat ik dan ook echt maar s iets moet gaan doén ipv praten over, biedt Hendrik (beter bekend als Harry) een sightseeing aan. Hup, achterop de motor, auto ophalen, zijn pracht van een huis even bezichtigd en verder een leuke dag gehad. Watervallen, Chinatown, waar we lekker hebben gegeten, de bergen in waar stiekem marihuana aangeboden wordt door de plaatselijke bergbevolking.
Harry kent wel wat verhalen over het lot van toeristen die zich hebben ingelaten hiermee.
Het is erg grappig hem te horen praten, want hoewel hij al vanaf zijn 6e in Canada woont hoor je nog steeds zijn Achterhoekse accent. Tegen vijven terug in Pai en de drukte van de muziek en mensen springt me al direct in mijn nek. De uitnodiging ' s avonds naar Pai Pub te gaan waar meer farangs samenkomen voor Kerstavond lijkt me echter wel wat, maar ik heb behoefte aan een douche, schone kleren en stilte, even tijd voor mezelf.
In no time een super slaapplek gevonden, eigen badkamer, aparte slaapkamer, en dat voor nog geen 8 euro. Nu voel ik pas echt hoe ik ruimte wil om alle indrukken van de afgelopen 10 dagen te verwerken.
Harry, zorgzaam als een grote broer, brengt me in de pub in contact met Rotterdammer John en de volgende dag om 10 u vertrek ik met hem op een 17 jaar oude Hondabrommer naar Tam Wua Forest Monastery, een boeddhistisch klooster 80 km verderop.
Veel tussenstops, voor 'buurt, bief en bier' want dat zit er daar niet in. John kan maar één nacht blijven, maar lijdt al bij het idee

  • 01 Januari 2015 - 20:41

    Theresia Delissen:

    Wat een avonturen zie ik hier voorbij komen...
    En vanaf het donkere koude sneeuwerig Elsendorp: een gelukkig nieuwjaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Lang genoeg gedroomd over reizen over de wereld, vrijheid, genieten, ontmoeten....ik trek de stoute schoenen nu echt aan, pak mijn rugzak en ga naar Thailand. Een veilig en vriendelijk land voor een 'groentje' heb ik me laten vertellen! Ik zal het gaan ervaren. Ik hoef niet alle highlights te zien, niet te bakken op de stranden. Ik wil gaan kijken met het hart en zie wel waar me dat brengt. Uiteraard heb ik wel wat plannen. Eerst uiteraard een paar dagen Bangkok. Maar dan? Nachttrein naar Chiang Mai, naar Pai, naar Isan....??? Ook veel groen, veel wandelen. Oud en Nieuw in Thailand, een maand zonder kinderen, alleen én met veel backpackers...ik ben benieuwd wat ik in mezelf tegen zal gaan komen!?

Actief sinds 06 Dec. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 5862

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 13 Januari 2015

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: